Een jaar succesvol online! Terugblik op het afgelopen jaar.

Een jaar succesvol online! Terugblik op het afgelopen jaar.

Smaekvol Wonen is al één jaar met succes online en wat is dat jaar toch snel voorbijgevlogen! De hoogste tijd om je te vertellen over de verschillen tussen toen en nu, de mijlpalen die zijn bereikt en hoe de toekomst eruit gaat zien.

Benieuwd hoe Sylvia het eerste jaar heeft beleefd? Ze blikt graag samen met jou terug!

Het begin tot nu

Het eerste jaar is altijd spannend, je weet namelijk nooit hoe het gaat verlopen. Hoe krijg ik naamsbekendheid, hoe zet je jezelf op de kaart en hoe zet je eigenlijk social media in? Dit zijn vragen die ik mijzelf vaak heb moeten stellen aan het begin van mijn ontdekkingsreis met Smaekvol Wonen. Maar wat is het eerste jaar snel voorbijgevlogen!

Daarnaast is het eerste jaar vooral ook veel inventariseren en keuzes maken op het gebied van de producten en de merken die ik graag aan me wilde verbinden. Zo heb ik gekeken naar huidige merken en producten die het goed op de markt doen, waar de meeste vraag naar was en wat ik als Smaekvol Wonen wilde uitstralen. Waar ik begon met acht merken, zijn het er na één jaar al 14. Met deze uitbreiding heb ik ook gekeken naar de kwaliteit, functionaliteit, design, of het bij het huidige assortiment past en het verhaal achter een product. Dit is natuurlijk niet alleen op basis van de merken, maar ook van de producten zelf. Zo heb ik nu meer lampen, kantoorartikelen en zelfs poefen!

Trots ben ik op mijn 1-jarig bestaan

In mei dit jaar ben ik een jaar online met mijn website en in het kader daarvan heb ik een open dag georganiseerd. Dat was best spannend, aangezien dit de eerste keer was dat ik zoiets organiseerde. Er waren veel belangstellenden en er kwamen veel positieve berichten over de producten en het verhaal daarachter. De open dag liep zelfs uit en ik kijk tevreden terug op deze mooi dag! Ik ben trots op wat ik het afgelopen jaar heb neer gezet en dat ik dat op deze manier heb mogen vieren.

De toekomst

Zoals je eerder al hebt gelezen was ik in het eerste jaar veel aan het inventariseren. Dat zal in het tweede jaar denk ik niet veel anders zijn. Het is en blijft belangrijk om jezelf op de kaart te zetten en naamsbekendheid te creëren. Dit kost tijd, want ook social media blijft zich natuurlijk ontwikkelen. Tevens is het van belang dat je bij blijft! De trends, producten en kleuren volgen elkaar namelijk snel op en zijn erg veranderlijk per seizoen. In deze inventarisering en veranderingen zoek ik dan natuurlijk wel de producten die uniek zijn, een verhaal hebben en kwalitatief goed in elkaar zitten.

Wat de toekomst verder gaat brengen zien we wel! Voor nu ben ik erg trots op mijn bedrijf en wil ik graag nieuwe uitdagingen aangaan op het gebied van naamsbekendheid en styling!

Geef een reactie